انتخاب فایل

Refresh

از آسیا تک اینترنت نخرید!


Asiatech
#1
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۶/۰۴/۰۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ، توسط Lorenzo.)
سلام
در مورد مشتریان جدیدی که قصد خرید آسیا تک دارم هشدار میدم که انتخاب بدی می کنید. من گول یک طرح آسیا تک رو خوردم و وارد آسیا تک شدم. قبل از اون هیچ مشکلی با نت نداشتم و کیفیت خدمات شرکت مورد نطر برام قابل قبول بود. اما گول یک طرح ویژه رو خوردم و  زمانی که آسیا تک گرفتم تایم اوت های زیاد، سرعت پایین و..... در نهایت بعد از پیگیری های زیاد برای رفع مشکل تصمیم گرفتم تخلیه پورت کنم و از شرکت دیگه ای اینترنت بگیرم.

اما بعد از چند روز پیگیری، پشتیبانی سایت گفتند که باید 72 ساعت بعد از درخواست تخلیه پورت تماس بگیرید که تخلیه پورت شما انجام بشه! گفتم باشه. بعد از 72 ساعت تماس گرفتم و درخواست تخلیه دادم گفتن چند روز طول می کشه (بماند که این روند در شرکت های مشابه از ابتدا 1 روز طول میکشه و من تا الان 6 روزم تلف شده). خب بعد از 12 روز بالاخره خطم تخلیه پورت شد و من هم رفتم از شرکت دیگه ای اینترنت بگیرم. بعد از رانژه مدارک من در شرکت جدید تایید نمی شد و بعد از پیگیری متوجه شدم که آسیا تک پرونده سامانه شاهکار من رو عمدا ناقص رد کرده! من هنور بعد از 20 روز پیگیر این مشکلم!

بعد از این موضوع متوجه شدم خیلی از افراد مثل من مشکل تخلیه پورت دارن و آسیا تک به قدری اونها رو اذیت میکنه تا پشیمون بشن و بمونن و یک طرح دیگه فعال کنند.

دوستان عزیز! آسیا تک کلاهبرداره. هوشیار باشید!
پاسخ
#2
هفت دلیل برای شکایت از آسیاتک!
شاید برای هر فردی که در آستانه‌ی خرید و بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت است، مهم‌ترین سوال این باشد که کدام isp یا همان ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت بهتر از سایرین است و مشکلات شرکت‌های موجود چیست؟ به همین جهت در این مطلب به یکی از پرآوازه‌ترین شرکت‌های فعال در سراسر کشور در این زمینه می‌پردازم و اشکالات اساسی و غیر قانونی‌ای که این شرکت در مواجهه با مشتریان خود دارد را با شما در میان می‌گذارم تا بتوانید راحت‌تر در خصوص این آی‌اس‌پی تصمیم‌گیری کنید. در همین مقاله به شما روش‌های ساده‌ی شکایت از این شرکت را می‌گویم. این مقاله‌ی مفید را از دست ندهید.

1. اعمال تبعیض بین مشتریان
شرکت آسیاتک دارای تعرفه‌های مشخصی در وب‌سایت خود است و شما می‌توانید با جستجوی شماره تلفن ثابت خود از امکان دریافت خدمات مطمئن شده و پس از آن با توجه به تعرفه‌ها اقدام به خرید سرویس مورد نظر خود کنید. تا این‌جای کار همه چیز عادی است. اما برای خرید شما در سامانه‌ی ارتباط با مشتریان این شرکت عضو می‌شوید و به صفحه‌ی ثبت نام می‌روید. در این صفحه امکان خرید سرویس‌هایی که دارای هزینه‌های کم و مصرف پایین هستند وجود ندارد! و به این ترتیب شرکت محترم آسیاتک تنها به شما اجازه‌ی خرید سرویس‌های با هزینه‌ی بالاتر و حجم یا سرعت بالاتر را می‌دهد. اما چرا؟!

[تصویر:  8bf42ef451f9daa516168c7e5a248106.png]

در تصویر فوق امکان خرید سرویس اینترنت با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه با حجم کمتر از
10 گیگابایت در ماه وجود ندارد و همچنین 512 کیلوبیت کمتر از 6 گیگابایت حجم در ماه!

شرکت آسیاتک در این خصوص عنوان می‌دارد که مرکز مخابراتی شما امکان ارائه سرویس با حجم پایین را نمی‌دهد!
این جواب شاید برای برخی از عزیزانی که سررشته و آشنایی با مسائل مخابراتی ندارند مورد قبول واقع شود اما حقیقت ماجرا این است که مرکز مخابرات امکان ندارد بر روی حجم اعطایی شرکت به مشتری نظارت داشته و یا نظری را اعمال کند. مراکز مخابراتی تنها وظیفه‌ی بسترسازی برای ارائه خدمات را دارند و در صورت میسر بودن بستر برای شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت میزان حجم اعطایی به مشتری (1 گیگابایت در ماه یا 100 گیگابایت در ماه) اهمیت ندارد. و چنانچه بر فرض محال مخابرات بتواند در این خصوص اعمال نظر کند مطمئناً این اعمال نظر را به جهت کمبود منابع انجام می‌دهد و قاعدتا باید جهت اعطای حجم ماهیانه، سقف تعیین کند و به عنوان مثال اجازه‌ی اعطای بیش از 10 گیگابایت حجم در ماه به یک مشتری را ندهد نه این‌که کف تعیین کند و اجازه‌ی اعطای حجم کم‌تر از 3 گیگابایت را ندهد!
اما دلیل این موضوع چیست؟ شرکت محترم آسیاتک در مناطق شلوغ که دارای محدودیت پورت می‌باشد و به عبارتی نمی‌تواند به تمام تقاضاهای مشتریان پاسخ دهد و ناچارا باید تعدادی مشتری را جذب کند (به علت عدم وجود بسترهای لازم مخابراتی)، پالایشی را در میان مشتریان خود انجام می‌دهد و اجازه‌ی خرید سرویس‌هایی که هزینه‌های پایین‌تری را دارند نمی‌دهد و با توجه به میزان محدودیت مرکز مخابراتی شخص، کف حجم و یا سرعت تعیین می‌کند یا به عبارتی کف قیمت تعیین می‌کند!
منع قانونی: در قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نگارش بهار سال 88، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ملزم به رعایت انصاف در میان مشتریان و پرهیز از تبعیض هستند. در این قانون صراحتا عنوان می‌شود که حق تقدم برای مشترکین در مناطق مخابراتی محدود، بر اساس زمان ثبت نام و نوبتی است.


2. فروش اجباری
یکی از مصادیق مهم تخلفات اصناف و شرکت‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی، فروش اجباری کالا یا خدمات می‌باشد که جریمه‌های سنگینی را شامل می‌شود. در همین خصوص شرکت آسیاتک اقدام به فروش اجباری خدمات خود می‌کند.
به فرض رفع شدن مورد عنوان شده در قسمت 1، شما سرویس مد نظر خود را دریافت می‌کنید و این سرویس دارای سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه و حجم 1 گیگابایت ماهیانه می‌باشد، در پایان مدت خریداری سرویس و در سررسید تمدید آن، شما مشکلی مشابه را تجربه خواهید کرد! چرا که در هنگام تمدید توانایی خرید سرویس قبلی خود (512 کیلوبیت 1 گیگابایت) را ندارید! و اجباراً باید از سرویس‌های با حجم یا سرعت بالاتر استفاده کنید.

[تصویر:  aa88f8cedc1f5f2d57ae939e019b1f56.png]
در تصویر فوق امکان تمدید سرویس خریداری شده‌ی قبلی وجود ندارد!

این موضوع را از شرکت آسیاتک جویا شدم و عنوان داشتم که تمایل به تمدید سرویس قبلی دارم اما این سرویس در لیست سرویس‌ها جهت تمدید، رویت نمی‌شود. پاسخ شرکت آسیاتک در وهله‌ی اول این است: «این سرویس برای شما غیرفعال است؛ از سرویس‌های دیگر استفاده کنید». در صورت اصرار بر ارائه دلیل، دلیلی که آسیاتک ارائه می‌کند محدودیت‌های مخابراتی منطقه‌ی مخابراتی شما است! در صورتی که شما ماه گذشته این سرویس را خریداری کرده‌اید و محدودیتی در کار نبوده ! (البته توجه بفرمایید همان‌طور که در مورد 1 هم توضیح دادم، مخابرات هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه اعمال نمی‌کند).
پس از این موضوع مجددا شما مجبور به تهدید شرکت آسیاتک به شکایت از طریق سازمان تنظیم مقررات (رگلاتوری) می‌شوید و در نهایت با پیگیری‌های چند روزه فاکتوری به‌صورت دستی در سیستم برای شما افزوده می‌شود که سرویس درخواستی شما در آن وجود دارد. و این یعنی شرکت آسیاتک تمایلی به حل مشکل ندارد و تنها می‌خواهد اصطلاحاً شما را از سر خود باز کند و همچنان به اقدامات خلاف قانون خود ادامه دهد.
نکته‌ی جالب در این خصوص این است که پس از رفع این مشکل برای شما، کارمند مربوطه به شما پیشنهاد می‌دهد که از سرویس‌های طولانی مدت شش ماهه یا یکساله استفاده کنید که دیگر به مشکل نخورید! و این یعنی شرکت آسیاتک تمایل دارد با این روش مشتریان را از شکایت منصرف کند!
یکی از نکات جالب در موارد فوق، تغییر گفته‌ها و لحن کارمندان آسیاتک پس از عنوان شدن شکایت و یا بردن نام سازمان تنظیم مقررات توسط شما، است. در واقع کارمندان به صورت کاملاً هوشمند و برنامه‌ریزی شده تلاش می‌کنند در صورتی که شما اطلاعات کافی ندارید، گفته‌های خلاف واقع خود را به شما بقبولانند و در صورت اطلاع از دانش و تجربه‌ی شما، به سرعت تلاش می‌کنند مشکل مذکور را فقط برای شخص شما حل کنند!

3. دریافت هزینه‌ی غیر واقع
زمانی که شما قصد ثبت‌نام و دریافت اینترنت پرسرعت به عنوان عضوی جدید در شرکت آسیاتک را دارید، در فرم ثبت‌نامی شما محلی جهت انتخاب نحوه‌ي راه‌اندازی و نصب تجهیزات اینترنت وجود دارد. در این قسمت شما قابلیت انتخاب بین دو گزینه را دارید. «راهنمای تلفنی»، و «نصب حضوری».
این موضوع از نظر قانونی دارای مشکل است و در حوزه‌ی دریافت وجه نامشروع و اجباری جای می‌گیرد چرا که مطمئنا کاربران بسیاری هستند که توانایی نصب و راه‌اندازی را به‌صورت کامل بلد هستند و یا یکی از آشنایانشان بلد است. در کنار همه‌ی این موارد آموزش‌های مرتبط در وب‌سایت شرکت آسیاتک و تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت وجود دارد!
در واقع این هزینه (70.000 ریال تلفنی و 95.000 ریال حضوری) در بسیاری از خریدهای مشتریان کسب درآمد غیرمشروع تلقی می‌شود.


4. نقض‌های قانونیِ اساسی در قرارداد منعقده بین شرکت آسیاتک با مشتریان
در بخش تعهدات مشتری در قرارداد منعقد شونده بین شرکت آسیاتک و مشتریانش، بخشی قرار گرفته که عنوان می‌کند مشتری در هنگام برخورد با کارشناسان شرکت آسیاتک باید جانب ادب را رعایت کند و از به کار بردن کلمات خلاف عرف و اخلاق استفاده نکند. در غیر این‌صورت برای بار اول تذکر کتبی داده می‌شود، برای بار دوم سرویس مشترک به مدت 24 ساعت قطع می‌شود و تعهد کتبی گرفته می‌شود و برای بار سوم سرویس مشترک برای همیشه قطع شده و مشترک به لیست سیاه‌(!) افزوده شده و به سایر شرکت‌های خدمات اینترنت پرسرعت هم اعلام می‌شود!
بنده هیچ قانون رسمی‌ای که مصوب سازمان تنظیم مقررات یا شرکت ارتباطات زیر ساخت یا وزارت ارتباطات باشد در این زمینه پیدا نکردم و نکته‌ی مهم‌تر این است که در بخش «تعهدات شرکت در قبال مشتری» این بند وجود ندارد! و به نوعی در صورت توهین کارمندان آسیاتک به مشتری، آسیاتک هیچ مسئولیتی را متوجه خود نمی‌داند!

نکته‌ی بعد هم لیست سیاه است که موضوعی خلاف واقع و دروغ است! و چنین لیست سیاهی بین شرکت‌های pap وجود ندارد!
در بخشی دیگر عنوان می‌شود که چنانچه مشتری زودتر از موعد اتمام سرویس خود (به عنوان مثال وسط ماه) اقدام به تمدید سرویس کند، مدت و حجم باقی‌مانده سرویس او قابل انتقال نیست یا به عبارتی می‌سوزد!

این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که در نظر بگیرید من قصد سفری 3 ماهه را دارم و تمایل دارم اکنون و قبل از رفتن به سفر سرویس خود را برای 3 ماه تمدید کنم. در این‌صورت اگر امروز روز سوم خرید من باشد، 27 روز از هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ام در جیب آسیاتک گیر می‌کند!!
و در نهایت یکی از بندهای خنده‌دار در بخش تعهدات شرکت در قرارداد مذکور:
«شرکت می‌تواند به صلاحدید خود و در راستای حفظ امنیت و یا بهره‌وری مناسب از شبکه، برخی از دسترسی‌های مصرف‌کننده بر روی بعضی از پورت‌ها و یا پروتکل‌ها را محدود نماید».
شاید این بند را بتوان به عنوان جک قرن تعریف کرد! عبارت فوق هیچ تفاوتی با این ندارد که شما قراردادی را با فردی عقد کنید و در آن ذکر کنید «شاید بعضی وقت‌ها من تمایل داشتم کالایی که به شما فروخته‌ام یا قسمتی از آن را جهت بهره‌برداری بیشتر و بهتر از شما بگیرم و دیگر پس ندهم و شما حق اعتراض ندارید.»
امیدوارم از آن دسته نباشید که چنین قراردادی را امضا می‌کنند!

5. جسارت خارج از ادب
با توجه به مشکل عنوان شده، پیگیری در خصوص رفع مشکل منجر به بیان جمله‌ای غیر معقول از جانب مدیران شرکت آسیاتک پس از چند روز اتلاف وقت می‌شود و این جمله «همینه که هست» می‌باشد! و در صورتی که شکایت رسمی علیه شرکت آسیاتک در سازمان تنظیم مقررات تنظیم نشود این پاسخ تغییر نمی‌کند!
پس از تسلیم شکایت به سازمان مذکور، یکی از کارمندان بخش شکایات شرکت آسیاتک با شما تماس می‌گیرد و در حالی که 24 ساعت قبل به شما می‌گفت «شرایط تغییری نخواهد کرد»، به شما می‌گوید که وظیفه‌اش حمایت از مشتری و رسیدگی به خواسته‌های مشتری است و پس از چانه‌زنی‌های طولانی با مدیران شرکت آسایتک توانسته است خواسته‌ی شما را جامه عمل بپوشاند! در صورتی که خواسته‌ی شما وظیفه‌ی اولیه شرکت آسیاتک است. و از فردای آن روز، چندین و چند بار جهت دریافت رضایتنامه با شما تماس می‌گیرند!

6. عدم پاسخگویی به تیکت‌های پشتیبانی
در سیستم CRMیا همان ارتباط با مشتریان شرکت آسیاتک، امکانی جهت ارتباط با پشتیبانی وجود دارد و این امکان تقریبا دکوری بیش نیست و امکان ندارد بتوانید پاسخی با سرعت مناسب را از این بخش دریافت کنید! مگر این‌که قصد خرید مودم یا موردی مشابه را داشته باشید!
در خصوص این موضوع، تجربه‌ی شخصی من این بود که مشکلاتم به صورت کامل رفع شد (از طریق پیگیری تلفنی و شکایت و ...) و بعد از همه‌ی ماجرا، تیکت اولیه من پاسخ داده شد با مضمون مشکل رفع شد!

7. اشکالات مادام‌العمر
پس از ثبت‌نام در بخش ارتباط مشتریان وب‌سایت آسیاتک، از شما شماره‌ی تلفن همراه و همچنین آدرس ایمیل درخواست می‌شود. و بعد از ثبت نام به شما اعلام می‌شود که رمز عبورتان به شماره تلفن همراه و آدرس ایمیلتان ارسال شده است. اما در 6 ثبت‌نامی که در بازه‌ي زمانی 3 سال، انجام داده‌ام هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده است و در نهایت شما با شماره تماس آسیاتک تماس می‌گیرید و بعد از مدتی انتظار، به یکی از اپراتورها وصل می‌شوید و مشکل را عنوان می‌کنید و کارمند مربوطه به‌صورت خیلی عادی اعلام می‌کند که «رمز عبورتون رو چی بذارم»!!
و مسئله زمانی زجرآور است که شما برای شماره‌ي ثابت منزلتان ثبت‌نام می‌کنید اما در محل کارتان هستید! چرا که فقط رمز عبور را به شخصی می‌دهند که با شماره‌ی ثبت نام شده تماس بگیرد !
ظاهرا آسیاتک، قصد رفع این اشکال ساده که تنها یک خطای برنامه‌نویسی است (حداقل ارسال ایمیل) را ندارد؛ دست کم در سه سال گذشته نداشته است!

راه حل‌های قانونی:
در خصوص موارد و نقایض قانونی‌ای که در بالا اشاره کردم راه‌کارهای ساده و سریعی را برای شما ذکر می‌کنم که اگر درگیر چنین مواردی هستید یا شدید از این طرق پیگیر شوید و به نتیجه‌ی مطلوب برسید.
بسیاری از هم‌میهنان عزیز ما هیچ‌گاه تمایلی به شکایت ندارند و اغلب شکایت را موضوعی منتفی شده می‌دانند که هیچ اثر بخشی‌ای ندارد. اما این‌چنین نیست و نظر من این است اگر شرکتی به این حد دارای تخلفات واضح است، مقصران متعددی دارد. در وهله‌ی اول نهاد ناظر یا همان ناظرین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نقش دارند که نظارت کافی و لازم را بر روی چنین شرکت‌هایی که روز به روز به عرض و طولشان اضافه می‌شود ندارند. در وهله‌ی دوم خود شرکت آسیاتک مقصر است که حاضر است به هر رقمی درآمد خود را افزایش دهد و این هدف برایش وسیله را توجیه می‌کند. و در وهله‌ی سوم ما مصرف‌کنندگان هستیم که در برابر ظلم و گریز از قانون این شرکت‌ها سکوت می‌کنیم و خودمان را با منافع نامشروع این سازمان‌ها و شرکت‌ها وفق می‌دهیم.
موضوع اول و دوم دست بنده و شما نیست و به همین سبب نمی‌توانم برای آن راه حل بدهم و امیدوارم مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر این موارد را رفع کنند. اما در خصوص وظیفه‌ی خودمان در جلوگیری از تضییع حق مشترکین یا دست کم خودمان می‌توانم راهنمایی‌های زیر را به شما ارائه دهم:
وب‌سایت شرکت ارتباطات زیر ساخت به آدرس http://www.CRA.ir آماده‌ی دریافت شکایات شما در همین موارد است و کافی است به وب‌سایت این سازمان مراجعه و از منوی ثبت شکایات اقدام به ثبت شکایات خود کنید. این شکایت لزومی ندارد حتما دارای فرمت قانونی یا قضایی باشد. با زبان ساده مشکل خود را بنویسید. پس از این مرحله فرصتی را جهت رسیدگی در نظر بگیرید (24 ساعت) و پس از آن با شماره‌های سازمان تماس بگیرید و خواستار دریافت نتیجه‌ی شکایت شوید. شماره‌ای که می‌تواند کمکتان کند 88463727 می‌باشد.
در صورتی که قصد دارید شکایت خود را به مقامی بالاتر ارجاع دهید تا مشکلات را به صورت ریشه‌ای تر حل کنید (نه فقط مشکل خودتان) با شماره‌ی 33292257 تماس بگیرید. این شماره مربوط به رئیس اداره فن آوری اطلاعات سازمان ارتباطات زیر ساخت است.
البته اخیرا قانونی وضع شده است که ابتدا باید شکایت خود را در وب‌سایت isp مربوطه ثبت کنید و همه‌ی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت منویی را جهت این امر در نظر گرفتند که البته کارمندان آسیاتک سعی می‌کنند مشکل را فقط برای شما حل کنند (اگر قاطع باشید).
این موضوع را فراموش نکنید که در صورتی که مشکل خودتان رفع شده است باز هم می‌توانید شکایت خود را تا حصول نتیجه‌ی قطعی ادامه دهید.
در تمام مراحل این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که در هیچ یک از ارتباطاتتان نباید عصبانی شوید و سعی کنید با آرامش کامل موضوع را پیگیری کنید تا سریع‌تر به نتیجه‌ی مطلوب برسید. البته منظور از عصبانی نشدن اظهار لطف و محبت به کارمندان آسیاتک یا مدیران آن سازمان نیست.
در پایان باید بگم مطمئن باشید در صورت شکایت شما و من و دیگران، این مشکلات و تضییع حقوق مردم به سرعت رفع می‌شود و قدمی مثبت جهت پیشرفت روز افزون بسترهای اینترنتی کشور برداشته می‌شود.
پ.ن: در صورت ارائه‌ی جوابیه توسط شرکت آسیاتک، جوابیه در ذیل همین نوشته بدون هیچ دخل و تصرفی قرار خواهد گرفت.
پاسخ

[-]
کلمات کلیدی
تک , آسیا , ضعیف , تک , آسیا , تک , آسیا , خدمات , کیفیت , است , چطور , تک , آسیا , تک , آسیا , اینترنت , نخرید , تک , آسیا , تک , آسیا , افتضاح , اینترنت , تایم , اوت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان